De röda männen från marken



Fortsätter min goda och nyttiga frukosttrend. Det är så otroligt gott med färsk frukt/bär på gröten, jordgubbarna är helt underbara smakar sött och gott som de man brukar äta under sommaren. Tyvärr är det ju inte svenska jordgubbar och jag kan tänka mig att det är en del bekämpningsmedel i/på dem också. Jag skyller på att det inte finns några svenska jordgubbar i butiken åtminstone inte den som är vid mig. Men när de finns svenska så blir det att köpa dem istället. Jag kan dock tycka att det både dumt och aningens sjukt att svenska jordgubbar är dubbelt så dyra som de som importeras. Man kan ju tycka att det skulle vara tvärt om, men icket. Jag vet att det antagligen beror på att det är mycket billigare att producera dem utomlands men ändå. Jag gillar det inte och jag vet att det är jätte dumt av mig att köpa de jordgubbarna eftersom jag då bidrar till att de tjänat pengar på det och kan fortsätta. Ibland tänker man ju inte längre än vad nässpetsen räcker, tyvärr.

För att hoppa till något annat. Det är 22,9 C i skuggan hemma hos mig och klockan är bara åtta. Jag kommer att rinna iväg längs marken, dags att mentalt förbereda sig kanske.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †