Komplimanger

Det är ju något som jag skulle gissa de flesta av oss gillar att få men hur ofta ger du komplimanger? Och när/om du gör det, är det direkt till personen eller till någon annan?
Tex jag kanske pratar med person 1 och vi börjar prata om person 2 av någon anledning och då kanske jag berömmer/komplementerar något som jag tycker att personen gjort/sagt bra. Men det blir aldrig att man säger det direkt till person 2, vilket faktiskt är den det berör och som borde få veta det. Det är sådant som förekommer alldeles för ofta i mitt liv både från min sida men även från andra.
 
Jag kan lova att de flesta av oss vid ett eller flera tillfällen har känt oss dåliga/värdelösa/fula osv på något sätt. Det kanske är så att man känner att man inte presterat tillräckligt bra eller så kanske man inte får någon feedback på något man gjort/gör och känner därför att det kanske inte var så bra som man hoppades eftersom man inte hört något. Tänk om man då i det tillfället eller före den situationen och tankarna ens dök upp fick iallafall en komplimang som bekräftade att man faktiskt gjorde något rätt och att man kunde känna sig stol? Visst vore det skönt att dels få känna den positiva känslan men  även kanske slippa de negativa sidorna och tankarna som annars gärna kikar fram?
Så varför inte ta steget och säg dina komplimanger direkt till personen i fråga och försök att se de positiva bitarna i allting och för fram dem i ljuset istället för att hacka upp sig på alla små fel som du hittar. Höj självkänslan för människorna i din omgivning istället för att sänka den.
 
Ge och du ska få!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †