Nedslagen och ligger kvar..

Känner mig lite lätt nedbruten just nu. Tanken var att jag skulle åka hem till Norrland ikväll och äntligen få träffa min familj. Så jag köpte en tågresa upp för ca 1500kr, vilket är det man får betala när man är ute så sent och ibland kan det kosta mer. Jag fick sms biljetterna och kikade på dem tvärt och konstaterade att jag skulle åka vid 19 tiden. Jag har stressat som sjutton idag för att lyckas bli av med mina arbetspass och packa klart. Precis innan jag ska bege mig hemifrån så hör mamma av sig och berättar att våran älskade katt Cupa precis har dött, blivit påkörd av en bil. Jag blir självklart ledsen men tröstar mig med att jag snart är hemma. 
 
Väl framme på Centralstationen går jag direkt fram till skärmen för att kolla vilket spår jag ska åka från men kan inte hitta mitt tåg. Jag tar fram biljetten för att dubbelkolla och upptäcker till min förskräckelse att jag har tittat på fel tid. Jag har tittat på den tiden som mitt andra tåg från Herrljunga skulle gå och inte det från Borås. Jag skyndar mig först in på Pressbyrån för att kolla ifall det finns något annat tåg som går snart som jag kan ta, men det finns det inte. Jag ringer i panik till Linnéa och frågar ifall hon och Henke kan skjutsa mig från Borås till Herrljunga. Och Linnéa beger sig direkt från Fristad. Jag misstänker att det är kört men jag tänker att jag måste åtminstone göra ett försök, kanske finns det något annat tåg som går därifrån upp till norr. Vi plocka upp Henke och Aliah efter vägen och Henke stampar plattan i mattan och kör så fort det bara går och de har dessutom oroväckande lite bensin i bilen. Men vi bestämmer oss iallafall för att testa, hinner vi så hinner vi eller får vi soppatorsk så får vi, men försöka kan man iallafall.
Bensinen räckte hela vägen fram men sj var självklart för engångsskull i tid så jag missade tåget och det gick inga fler heller. Så det var ju bara att vända om och köra tillbaka igen. (Tusen tack Linnéa och Henke för att ni ställde upp och körde mig trots att det var dödsdömt, bjöd mig på mat och låter mig sova hos er, guld värt!)
Väl i Fristad så bokade jag en ny resa för drygt 1600kr som går imorgon på morgonen och är framme på kvällen i Skellefteå. 
Så jag har spenderat 1500kr på ingenting idag eller ja man kan ju säga att jag har spenderat det på massor utav elände.. Vilket är mindre kul.
Så jag får inte träffa massor utav familj imorrn, jag får inte begrava katten och säga hej då och jag har spenderat de sista pengarna jag hade på nada eller en (ursäkta språket) jävligt dyr resa till Skellefteå.
Så jag ligger här i bäddsoffan i Fristad och är ledsen, besviken och allmänt nedstämd och är överorolig och rädd att något ska gå fel imorgon också.
Jag vill så gärna hem, snälla låt mig bara komma hem till min familj!
Kommentarer
Postat av: Sussi

Vet knappt vad jag ska skriva :( Det var mycket otur på en gång. Så otroligt sorgligt med kissen. Må hon vila i frid lilla sötnosen.
Kram

Svar: Ja tyvärr så blir det så ibland, allt på en gång. Men samtidigt så får det mig att uppskatta alla bra dagar så mycket mer.
Tack! Kram
sophiedarling.blogg.se

2014-06-15 @ 01:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †