It's official!

 
Det är något jag har funderat över en längre tid men har aldrig kommit fram till ett beslut förrän nu. Jag har sagt upp mig från mitt jobb här i Borås och ska flytta hem till Norrland igen. Det finns folk, platser och min lägenhet som jag kommer sakna här nere men Norrland har större dragningskraft. Det finns mer för mig där uppe, framförallt familj och vänner. Jag åkte ifrån ett helt liv, packade en väska och drog (i princip). Även fast jag hade så otroligt mycket där uppe så stod jag inte ut med att vara kvar, det var som min hatkärlek. Men med långt avstånd och tid så har jag kommit över och bearbetat det som tog mig i från mitt hem och jag längtar hem mer och mer för var dag som går. Jag hoppas verkligen att saker och ting kommer gå väl för mig där uppe nu, det blir som en andra chans.
Sedan så finns det en stor orsak till varför detta sker just nu, hur det kommer sig att just nu var tillfället att ta sitt puck och pack och flytta upp igen. En väldigt kär familjemedlem har en prövande tid framför sig och jag vill finnas där för att stötta på alla sätt jag kan, för i min värld så går familjen först! Skulle du läsa detta (vet att du brukar kika in här ibland) så vill jag att du ska veta några saker. För det första, du behöver absolut inte ha dåligt samvete för att du är "orsaken" till att jag sagt upp mig. Det skulle ha skett för eller senare och jag är glad att det blev nu och inte senare. Så tack för att du hjälpte mig!
För det andra så vill jag att du ska veta att jag finns här för dig och din familj när du känner att orken tryter och du behöver en extra hand eller två och det är absolut inget fel på att be om hjälp! Vi behöver alla hjälp någon gång. Skönt om dig, vi ses snart, älskar dig R! Kram
 
Kommentarer
Postat av: Evelina

Du är välkommen tillbaka! Vi behöver vår norrlänning!

Svar: Och hen behöver er! <3
sophiedarling.blogg.se

2014-06-12 @ 23:18:59
URL: http://louiseevelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †