Uppdatering

Jag ser att det är en del som går in och kikar på min blogg trots att jag inte skrivit något på ett tag nu. Tusen tack för det!
Kände att det började vara dags att uppdatera er lite om vad som försigår i mitt liv här i staden Borås. Jag fortsätter att kämpa på med rawfooden. Men i ärlighetensnamn så går det ju sådär.. Det är inte det att det smakar dåligt eller är jobbigt att göra för det är verkligen super gott och oftast väldigt enkelt att göra, beroende på vad man väljer för maträtt förstås. Men det är de att den är kall. Jag befinner mig i en ständig frossa, jag har 17C i min lägenhet ca 14C på golvet plus att det är ett vinddrag längds med golvet vid fönstret trots att jag har alla element på maxeffekt. Jag tar på mig massor med varma kläder, sveper in mig i alla filtar som finns men jag fryser ändå. Det funkar inte, det tar för mycket av min energi att gå och frysa hela tiden så därför "syndar" jag lite med varm mat någon gång i veckan. Jag kör fortfarande på bra råvaror och vegetariskt/veganskt kost skillnaden är bara att jag värmer den. Sedan ska jag erkänna att jag gjort en del onödiga "synder" också men det är ju bara jag som straffas av det och får jobba hårdare efteråt för att få bort det.
På tal om att träna så är jag med i en grupp på facebook som handlar om kost och träning där vi peppar och utmanar varnadra, super kul! Jag har dragit igång veckoutmaningar. Varje vecka är det en ny utmaning som man ska försöka att klara av och under eller i slutet av veckan så berättar man hur det gått. Jag börjar med väldigt lätta utmaningar så att alla ska klara av det och ha möjlighet att vara med på dem och det är att bara fara ut och gå. Förra veckan var det 10km som gällde och denna vecka är det 15km. Detta sättet att träna är helt perfekt för mig eftersom jag är en tävlingsmänniska och att komma sist eller misslyckas finns inte eller är åtminstone inte acceptabelt i min värld. Det är klart det är helt ok att komma sist eller misslyckas ibland men nu är det mig och i min värld jag pratar om och då är det andra regler som gäller. Så oavsett hur trött eller opeppad jag känner mig på att fara ut och träna så gör jag det ändå eftersom jag måste lyckas och helst vara i toppen också. Hittills denna vecka har jag gått drygt 10km så jag har ca 5km kvar. Känns bra.
Imorgon kommer det att vandras mycket men inget kommer att räknas eftersom jag kommer att vandra runt på Ikea. Det kommer att bli en sjukt dryg dag och jag kommer antagligen längta hem hela dagen men det måste göras, har en hel del grejer på min lista som ska införskaffas. Jag får ladda upp med en vitaminbomb, massor av vatten och en hel amré av huvudvärkstabletter så går det nog vägen.
 
Såhär såg dagens lunch ut.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †