Sommar 2013, del 4

Under sommaren så fyllde min älskade lillebror Eric 18år. Tänka sig att lillen har blivit myndig konstig känsla men jag skulle gissa att det kändes konstigare för mors-fars att alla deras barn nu har blivit vuxna. De har ju som producerat ungar under en 18års period, så det har ju som alltid funnits småbarn hemma och helt plötsligt så är alla vuxna. Liten avstickare bara. Hursom, Eric var ju tvungen (enligt mig iallafall) att firas lite extra nu när han ändå blev 18. Morgonen började som vanligt med kråksång, presenter, ljus att blåsa ut och den obligatoriska smörgåstårtan.
Jag fick en egen liten smörgåstårta eftersom det var skinka i och på den andra, vilket jag inte äter.
 
Dagen efter Erics födelsedag så rövade vi bort honom och drog till Boda Borg. Där vi sprang runt och gjorde olika banor i 2h. Sedan drog vi oss tillbaka till pappsen för att käka surströmming, köra en tipsrunda som jag gjort som bara handlade om Eric och äta en ljuvlig tårta som min kära vän Julia gjort.
Visst är den underbar?
 
Finns fler bilder på tårtan ifall det är någon som skulle vilja se. Och om det är någon som inte förstått vad det föreställer så är det två böcker som ligger staplade på varandra och det står "A STORM OF SWORDS" på tårtan och är en av böckerna som tv-serien "Game Of Thrones" är byggd på. Min lillebror hade nämligen önskat sig alla böckerna på engelska så jag tänkte att det kunde vara en rolig ledtråd att få en boktårta med en av titlarna skrivet ovanpå. Och är det någon som undrar vad det där guldiga mitt på tårtan är så kan jag berätta att det är en otroligt bra gjort hjälm, typ riddarhjälm.

Självklart fick pojken ett gäng presenter också, han fick till och med ett helt eget bord för alla presenter. Men det glömde jag att fota, lika så med Boda Borg och tipsrundan. Men det blev en riktigt lyckad dag ändå, om jag får säga det själv.
 
Kommentarer
Postat av: Ragnhild

Ja det var en fantastiskt trevlig dag! Du hade fixat allt kanonbra. Du kan det där med kalas😊 kram

Svar: Jag älskar kalas! Jag älskar fix och trix också! Kan ju vara därför ;)
sophiedarling.blogg.se

2013-09-29 @ 19:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †