Sommar 2013, del 3

Som en del av er vet så har jag förut tränat en sport som heter kanotpolo. Inte så vanlig här i Sverige, men otroligt rolig! Får ni chansen så tycker jag verkligen att ni ska prova på, ni kommer inte att ångra er. När jag var hem nu i sommar så passade jag på att åka ut till kanotudden för att både kika när de andra tränade och träna själv. Man har så otroligt roligt att man glömmer bort att det är jobbigt och tiden bara flyger förbi. Men jag kan säga att det har man inte glömt bort dagen efter. Då har man så mycket träningsvärk att det känns som att man ska dö.
Rolig info för er som inte redan visste det, men jag har tävlat i både allsvenskan och SM i kanotpolo.
För er som sett ut som frågetecken när jag har pratat om kanotpolo så kommer det ett gäng bilder här. Blev dock inte så många bilder, min mobil dog mitt i fotandet och bara på övningar. Men det är väl bättre än ingenting.

Här ska de vända 360 grader, det vill säga ett helt varv.
 
Här driver de med boll. Man kan antingen plocka upp den med handen eller paddeln och kasta/slå den framåt.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †