Zombie

Det finns många olika högtider som jag ser fram emot under året men en av dem som jag ser fram emot allra mest måste ju vara halloween. Det är ju egentligen ingen svensk tradition men eftersom jag älskar att klä ut mig och skrämma folk så är ju halloween en perfekt grej. Så jag har bestämt mig att det är något jag ska "fira".
Idag har jag testat årets utklädnad och sminkning. Vilket är en zombie(och det förstod man ju inte alls på rubriken?). Det blev kanske inte så jätte bra nu, men jag hade varken sminket eller blodet som jag ska ha. Använde mig av ögonskuggor och mina vattenlösliga akvarellfärger. Det var bara för att jag skulle få en uppfattning av hur det kommer se ut sedan. 
Varför använde jag mig inte av sminket och blodet som jag ska ha?
- Jo för att de just nu befinner sig ungefär 120mil norrut hos min vän vickan. Hon kommer att ta med sig det ner när hon kommer hit på lördag. Känns lite onödigt att köpa in nytt dyrt smink bara för att testa sminkningen. Då väntar jag hellre till lördag när hon kommer hit med det.
Även fast sminkningen inte ser ut som den ska göra sen så får ni jätte gärna komma med era synpunkter, kritik och om ni har något/några förslag.
Näsan blev kass, jag vet, ska förbättre det sen.
 
Jag hoppas att ni kommer skrämma skiten ur folk på halloween, det kommer åtminstone jag göra.
Kommentarer
Postat av: Åsa

Sketafräckt! :D Kan du inte komma på Skräckfilmsquiz och karaoke och skrämmas på Brygghuset nästa torsdag? :D

Svar: Tack! Kanske, beror på om min kompis som är på besök vill hänga på. Ska kolla med henne. :)
sophiedarling.blogg.se

2013-10-21 @ 22:18:36
URL: http://www.asanetterbrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †