Måndag med Fredagskänsla

Har haft en lång, fullspäckad och otroligt trevlig dag idag. Började dagen med att ta en löparrunda med Johannes. Fick tyvärr inte hålla så högt tempo som jag ville eftersom målet var att hålla en viss puls. Fick låna hans pulsband som vi ställde in efter mig sedan uppdaterades jag under löprundan vad jag hade för puls och vilken pulszon jag låg i. Jag skulle ligga i pulszon 2 eftersom man förbränner mest fett då, så det blev en väldigt lugn runda. Jag vill ju alltid förbättra mig på något sätt från gång till gång (Markströms tävlingsinstinkt) så när det gick så pass sakta hade jag gott om energi att springa långt, så jag bestämde mig för att det var dags att komma upp i första milen. Vilket jag gjorde, det var rätt tungt de sista hundra metrarna men jag klarade det och de är huvudsaken. Rätt stolt ändå, dock så blev det inte någon toppen tid att prata om. Får ta en sak i taget. Fast samtidigt så blev det ju även det längsta jag har sprungit tidsmässigt också, vilket är en bedrift i sig. Så jag får väl helt enkelt vara nöjd med dagens prestation. 


(Ja, jag tillhör en väldigt speciell familj)

 
Vid kl 13 mötte vi upp sis på stan. Tog en fika på tant grön, surrade på om allt mellan himmel och jord. 
Jag kom på den briljanta idén att vi skulle kunna passa på att käka kräftor till middag nu då vi var lite fler personer. Så det blev bestämt att Linnéa och Henke skulle komma hem till mig och käka middag när han slutat jobbet. 
För er som inte brukar käka kräftor så kan jag berätta att det är ett måste att ha sallad, rostat (dvs franska som är rostad), vitlökssmör, majonäs och västerbottensostpaj till. Vi brukar lägga kräfstjärtarna på en rostad macka som är smörad med vitlökssmör och sedan lägga dit lite majonäs och om man vill kan man även ha lite sallad i botten. Mums!
 
Till efterrätt blev det en fruktsallad med vispad grädde och självklart en kopp eller två med kaffe.
 
Tack för en otroligt trevlig och mysig kväll!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †