Bortskämd

Det är så lyxigt att ha Johannes på besök, man blir så bortskämd att man får dåligt samvete. Känner att jag måste skämma bort honom lite också, men hur vet jag inte.. Ska fundera på det ett tag. Får kanske ringa till experten efter råd.
Idag har han iallafall skämt bort mig med att servera både frukost och lunch, diskat gårkvällens disk och dessutom så sa han att han skulle stöka bort lite av dagens röra. Han behöver verkligen inte göra det, men vill han så får han och jag ska inte hindra honom. 
Känner mig hemsk att jag har så kallt i lägenheten att han måste sitta invirad i filtar för att inte frysa ihjäl. Själv så tycker jag det är rätt lagom temperatur, men jag är ju inte som alla andra och jag är dessutom rätt väl isolerad.
Får kanske ta och slå på elementen.
Jag har ju iallafall stängt fönstret.
Hemska människa, nu måste jag skärpa mig och visa lite vänlighet mot min gäst. Elementen ska alltså slås på. 

Detta var dagens lunch, ljuvligt gott!

Nu är jag på g mot jobbet och ett pass på ca 17h.

Ha en trevlig dag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †