Torsdag

(Snart så är det förhoppningsvis så här grönt och fint)
Ligger i sängen och lyssnar på det ljuvliga regnet som vräker ner utanför det öppna fönstret. Det är vid dessa tillfällen som man skulle ha bott mitt ute i ingenstans så att man hade kunnat springa ut och gjort en regndans utan att vara rädd att någon skulle se. En regnig dag så kanske det slår in. 
Jag hade ju sagt att jag skulle komma igång med bloggandet igen och började det hela med en liten paus. Anledningen var att jag hälsade på Johannes och Emilia. Jag hade bestämt redan innan jag åkte dit att jag inte skulle sitta något vid datorn, telefon eller tv:n. Jag var där för att umgås med dem. Jag träffar dem inte så ofta så därför är det extra viktigt att ta tillvara på all tid som man får tillsammans.
Det blev som vanligt en otroligt trevlig vistelse, med underbar mat och med det bästa sällskapet såklart, men alldeles för kort. Tiden går alltid mycket fortare än vad man vill. Det är dock inte alltför lång tid kvar tills vi ses igen. Sommaren närmar sig med stormsteg!
(Emilia & Johannes, bild från i julas)
(Johannes)

Varje gång jag umgås med Johannes och Emilia så hittar man den viljekraft och motivation som behövs för att ta tag i sina matvanor och träning. Men jag lyckas alltid tappa den någonstans efter vägen, men inte denna gång. Den här gången ska jag banne mig inte släppa den. Jag ska lyckas! 
Det är alltid sån bra kickstart hos dem, man äter otroligt god och nyttig mat och man rör alltid en hel del på sig. Så nu ska jag hålla detta och dra med sis också. Det blir så mycket lättare när man har någon med sig.
I söndags, sista dagen hos J&E så var jag och bror min ut på, för mig, årets första joggingrunda. Det kändes rätt jobbigt medan jag sprang, men efteråt känner man sig som en ny människa. Jag saknar den där underbara känslan man får efter att ha tränat. Det blev en 2km lång runda då och igår blev det en 3km lång runda. Måndag blev en vilodag och tisdag blev det en långpromenad med många tunga uppförsbackar, med extra vikt. Ikväll tänkte jag ta samma runda som igår, alltså blir det 3km. Det låter kanske inte så mycket, men för en som inte har tränat på flera år och har absolut noll kondition så är det en rätt lagom början.
It's now or never, I'm gonna get fit for fight!
Bildligt talat, var inte så sugen på slåss, beroende på vad man menar med att slåss så klart. Jag ska slåss med fettman, och denna gång är det jag som ska komma ut som vinnare!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †