Jadu..

Har precis avslutat ännu en joggingtur. Jag kände mig helt off idag. Jag vet inte riktigt vad det beror på, det är säkert flera olika småsaker som tillsammans blir ett problem.
Har haft kramp i magen och över bröstkorgen i snart en vecka som inte vill släppa. Det har inte påverkat min träning tidigare, men idag ville de inte lätta utan de blev bara värre när jag sprang. Hade även kväljningar nästan hela vägen som jag fick hålla tillbaka och låren var stumma. Men trots allt detta så förbättrade jag min tid med nästan 10 min. Jag kanske pressade och tog i mer utan att tänka på det när jag försökte pressa bort allt det som tog emot. En bidragande faktor kan även vara att idag var det bra väder och nästan vindstilla. Sist jag sprang var det ju spöregn och storm. Vem vet, vem vet. Det finns så otroligt mycket saker som kan påverka.
Jag är iaf nöjd att jag inte gav vika för allt som var emot mig idag och att min tid blev bättre, oavsett vad det var för anledning till det :)


Gick f.ö av ett drygt 24h långt pass i eftermiddags och börjar nästa pass imorrn kl 08.00. Så det blir att duscha och hoppa i säng direkt efter det. (Eller klättra i säng om man ska vara korrekt ;))
Jag har även pratat med min kära lillebror på Skype idag. Det är otroligt sällan som vi pratar, han är inte så pratsam. Men när det väl blir så kan det bli rätt länge, för att vara Eric iaf. Dagens samtal blev på 2,5 h effektiv tid, eller hur man ska uttrycka det.

Pratade även en liten snabbis med broder Johannes.
Det älskar jag med Skype, att man kan prata typ hur många som helst samtidigt och det är gratis! Det känns nästan som att man sitter i samma rum och umgås. Pratade även en snabbis med mina små änglar Malte & Matheo och jag kan bara säga WOW, vad duktiga de har blivit på att prata, på att uttala ord korrekt. Speciellt på Matheo hör man jätte stor skillnad. Jag saknar dem så mycket! Jag vill verkligen inte missa allt detta. Förut var jag där nästan varje vecka och nu när jag har flyttat så dröjer det flera månader mellan gångerna. Det hinner hända hur mycket som helst som jag går miste om! Jag ska verkligen se till att umgås så mycket jag kan med dem när jag kommer hem i sommar.
Hade jag kunnat teleportera mig så hade jag farit hem till Norrland varje dag som jag inte jobbar.
Men mitt mål är att flytta hem igen en vacker dag, men jag har ingen aning hur långt bort den dagen är. Så det är lika bra jag vänjer mig vid distansen.
Nu ska jag sluta surra på om allt och ingenting. Hade bra gott folk.
Mors!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †