Isstormar och piskande regn stoppar inte mig

Då har jag precis avslutat ännu en joggingtur på 3km, denna var dock betydligt jobbigare. Jag höll ett högre tempo plus att det var piskande regn och isvindar ute. Men som vanligt så känns det jätteskönt nu efteråt. Bitvis så kändes det som att jag inte skulle orka springa mer, men som det sägs: "När man känner att man verkligen inte orkar mer så har man bara gjort av med en tredjedel av kroppens energi."
Jag tror verkligen på det, så när jag känner att jag verkligen inte orkar mer så tänker jag på den och fortsätter att pressa mig själv. Man kanske inte alltid orkar pressa på i samma tempo, men då är det bara att sänka tempot lite. Så länge som man fortfarande håller igång och joggar, sedan när man känner att det blir lättare så kan man testa öka igen. Efter ett tag så behöver man inte tänka så mycket på vilket tempo man håller utan kroppen växlar själv. Det är så det funkar för mig iaf. När det går lättare så växlar jag automatiskt upp till ett högre tempo och tvärt om. Sen så är det klart att man ska utmana sig själv ibland och försöka hålla samma tempo även om det går tungt. Men skulle jag ligga och pressa och utmana mina gränser hela tiden så skulle jag inte klara mig så långt, speciellt såhär till en början. Men sen när jag har en bra grundkondition så har jag definitivt tänkt utmana mig själv och börja köra intervaller osv. Det kommer bli kul och skönt när jag har kommit i form igen. Det var alldeles för länge sedan och det har tagit alldeles för lång tid för mig att ta tag i det hela. Men nu J*VLAR så ska jag banne mig visa var skåpet ska stå!!
Hade f.ö med mig en liten missnöjd kamrat på dagens runda. Aliah hatar regn, men efter ett tag så släppte även hon på spärren och njöt av springturen. Effektivt sätt att ge både sig själv och hunden motion. Vi kommer nog sova gott i natt.
Skulle det vara någon i Fristad trakten som har lust att hänga med på en hyfsat kort och lugn jogging runda så är det bara att höra av sig. Alltid roligt att ha sällskap även fast man inte pratar så mycket.
Dags för stretching och en varm och välförtjänt dusch!
Mors!
Btw jag fick hyfsat bra tid idag, tog ca en halvtimma. Vilket jag tycker är bra för mig iaf och man ska ju alltid utgå ifrån sig själv.
Kommentarer
Postat av: mormo

Bra jobbat!!!! Kram

2013-04-20 @ 11:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †