That's life

Fredagsdrinken blev bättre denna fredag, inte lika söt som förra veckan. Gjorde alkoholfri åt mig och Eric och med alkohol åt pappa och Maria. Det blev med ljus rom, helst hade jag velat använda ren sprit, men när det inte fanns hemma så fick rommen duga. Får väl se vad jag hittar på för ny drink till nästa vecka. Förhoppningsvis blir den ännu bättre.
Jag har funderat en hel del på det här med att bli bartender, men kommit fram till att det kanske inte är något för mig. Jag gillar att hitta på och blanda egna drinkar inte sådana som redan finns. Jag kan inte en enda sådan drink, eller jo, vodka och red bull, men det räknas inte. Det vore ändå lite kul om man hade en egen bar, så skulle jag kunna bestämma själv vad som skulle serveras där. Men frågan är ju om det skulle gå runt, människor är vanedjur och vill oftast ha det gamla vanliga. Drömma och fundera kan man alltid göra och jag behöver komma på betydligt fler drinkar för att ens kunna ha någon chans. Jag får fortsätta att fundera, mixtra och testa här hemma.
Jag borde gå och lägga mig nu eftersom jag måste upp i hyffsad tid imorrn för att packa ihop alla grejer jag behöver under de närmaste 4-5 dagarna innan det är dags att bege sig iväg för att vara med pojkarna.
Men känner jag mig själv rätt (vilket jag borde göra, vore konstigt annars) så kommer jag att se någon film eller serier och vara vaken till fem tiden. Sedan så kommer jag tro att jag klarar av att vakna och kliva upp i tid ändå. Vilket jag inte kommer för jag kommer att vara så trött och sova så hårt att jag inte hör väckarklockan ringa. Sedan kommer jag att försova mig och därför inte hinna med allt som jag hade tänkt att jag skulle göra. Då kommer jag stressa som sjutton glömma massor av grejer som jag behöver och inte äta något.
Det är en Sofia standard och det är verkligen en vana som jag skulle behöva ändra på. Skulle bara behöva någon som slog in lite vett i skallen på mig och piska igång mig. Men jag antar att jag måste försöka klara den uppgiften själv. Vi ser väl hur allt går...
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †