Liden

Det blev så att jag och pojkarna följde med pappa och Maria ut till stugan istället. Skönt att komma ut på landet lite och pojkarna var lyckliga, hur mycket yta som helst att springa runt och busa på. När pojkarna somnat blev det tv med pappa och Maria, men de somnade nästan direkt så jag fick makten över tv:n och kunde se vad jag ville. Just efter midnatt kom Niklas och Ragnhild ut till stugan också. Alla gick och lade sig förutom jag som fastnat i en kinesisk action som gick på tv, flying daggers. Riktigt bra om jag får säga det själv.
Idag bar det av ut i skogen för att plocka lingon, det blev även några blåbär här och där. Jag plockade däremot inte, hade ont i magen. Jag klättrade istället upp i älgkojan och höll koll på arbetet. Det tog ett bra tag innan de upptäckte att jag satt längs upp i tornet. De såg först inte att det var jag så de blev lite smått rädda av att det var en svartklädd filur med mörka solglasögon sittandes där uppe. Roligt tyckte jag. Jag hörde dessutom väldigt bra där uppe. Hade jag varit den som var på marken hade jag tänkt att den som satt där uppe inte skulle höra någonting eftersom de var iaf hundra meter bort och sedan så är ju tornet typ tio meter upp luften. Ska mäta någon gång.. Så det är perfekt ställe att vara på om man vill ha koll på sin omgivning. Funderar på att sova där någon natt, vore ganska mysigt och fryser jag är det bara att elda i kaminen.
Det blev lunch ute på kalhygget, wook, mums. Sedan när de andra fortsatte att plocka bär tog jag mig en powernap med ryggen mot den värmande solen. Grymt skönt!
Det blev kaffe och en äppelpaj som jag gjort på årets äpplen från pappa och Marias gård. Den blev ok, hade kunnat vara bättre.
Packade ihop mina grejer, morsan kom, fick köra hem till Hebbers, kollade in vart jag ska jobba imorrn och på Tisdag.
Nu blir det Sailor Moon, sedan dusch och i säng.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †