Änglatårar

Kom hem från Ikea igår men orkade inte uppdatera förrän nu. Det lyckas alltid bli mycket grejer på Ikea även fast man tänker att det bara ska köpas in några småsaker. Jag som är pank tänkte bara följa med som smakråd och socialt sällskap, men tror nu inte att jag lyckades komma tillbaka med något ändå? Men det var faktiskt något vettigt, i vanliga fall brukar de bli något som man egentligen inte behöver men kände för att köpa ändå. Det blev en papperskorg, eller egentligen så är det en vit träkruka men den är perfekt för mitt rum i Hebbersfors. Jag har letat i flera år efter en snygg vit papperskorg som passar in i ett 1800-tals rum med det har inte gått att hitta någonstans. Så när jag äntligen såg en passande papperskorg var jag tvungen att införskaffa den. För chansen är ju inte så stor att man lyckas hitta en annan inom en snar framtid.
När jag kom hem igår så hörde Sofie av sig och undrade ifall jag ville hänga med på en promenad vilket jag kände var både skönt och nödvändigt. Vi tänkte gå broarna runt och då alla fyra broarna. Men när vi gick där efter älven så började vi prata om fina hus som man skulle kunna tänka sig att bo i efter älven och jag kom att tänka på mormors gamla hus. Så då bestämde vi oss för att gå ut till södra Hedensbyn så jag skulle få visa så fint hon bodde tidigare. När vi kommit dit så hade jag lyckats få skavsår under fötterna för att mina inner-sulor gått sönder. Det blev en haltande och konstig gång på vägen tillbaka, men jag kunde ändå hålla hyffsat tempo. När vi hade passerat Anderstorpsskolan och gått under gångtunnlarna mot Sörböle så öppnade himmelen sig, det bara öste ner regn. Det var som om någon stod med en fet brandslang och sprutade direkt på oss. Det började även hagla efter ett tag. Detta ösregn pågick i kanske 10-15 minuter och jag kan lova att det fanns inte ett endaste klädesplagg på min kropp som var torrt! Så genomblöta och kalla fick vi fortsätta att vandra i några kilometer. Vi var som två stycket is-glassar när vi kom fram till Sofie.
Hade jag inte haft skoskav och genomblöta kläder så hade det varit en underbar promenad eftersom jag älskar regn! Nästa gång ska jag ha regnjackan oavsett om jag tror det ska regna eller inte, bara för säkerhetsskull.
Ikväll är det kören som gäller och övning inför joy is here. Jag har missat de två senaste övningarna och det känns som jag ligger rejält efter stäm-mässigt inför "Joy is here". Men jag märker väl hur det går ikväll.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †