Vänner

Sitter i vardagsrummet hemma hos sis och Hänk och lyssnar medan Henke spelar in lite eget material på datorn. Det går inte riktigt som han vill hela tiden men jag måste säga att det låter riktigt bra när det väl går som han vill. Musiken som flödar ut genom högtalarna får mig att tänka på alla fina och underbara vänner jag har där hemma i norr och som jag saknar otroligt mycket!
Jag skulle vilja ha er allihopa här just nu, dricka lite te, snacka om allt mellan himmel och jord och kanske se en film eller bara lyssna på musik. Jag hade velat hinna säga hej då till er allihopa innan jag for, men tiden räckte inte riktigt till. Det var så mycket som skulle göras och med ett så kort minne som mitt så tar det lite längre tid.
Jag hoppas att jag kan komma hem och träffa er snart eller att ni har tid att komma hit och hälsa på mig.

Det finns en sak som jag gör ibland som jag vet att jag borde låta bli, men det är så svårt. Jag brukar tänka tillbaka på saker som varit, hur det kanske kunde ändrats, hur det kunde sett annorlunda ut nu. Personer man saknar...
Jag erkänner mina misstag, jag står för de fel jag gör och jag är alltid beredd att rätta till dem så att allt ska bli bra igen. Men när det inte bara är upp till mig när det faktiskt är fler än jag som har gjort fel då kan jag inte ta på mig hela skulden, jag kan inte göra allt arbete för att det ska bli bra igen. Man är faktiskt två personer i en vänskap och det finns ingenting som kallas stolthet mellan två riktiga vänner. Är man riktiga vänner så ska inte ens egna stolthet komma emellan. Det finns ingenting som är fel med att erkänna sitt fel och säga förlåt. Man är inte svag och man har inte förlorat sin stolthet när man säger förlåt till en vän. För det var det jag trodde vi var iaf, det var det Du sa att vi var. Du har sagt själv att vänner och familj kommer först. Vi var en gång som familj, men vill du inte ha med mig att göra så antar jag att det är din förlust.
Men jag vill att du ska veta att jag kommer alltid att bära med dig i mitt hjärta, jag är tacksam för allt vi delat tillsammans, den personen du hjälpte mig att bli och det finns alltid en plats för dig vid min sida ifall du skulle ändra dig någon dag.
Jag önskar dig all lycka och välgång i livet, det förtjänar du!
Jag älskar dig käraste V.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †