Fantasy vs. Reality

Då har ännu en dag passerat och inte alltför mycket vettigt har hänt.
Har dock varit lite duktig, börjat skriva på mitt personliga brev med hjälp sis. Jag har fått ett exemplar av hennes som jag använder som mall/guide. Det blir lite lättare att skriva då man vet ungefär hur det ska se ut. Jag hade tänkt skriva klart det imorgon och även börja fila mer på mitt cv. Måste gå på jakt efter en kopiator också.. Men jag tänkte blinka lite med mina långa vackra ögonfransar och kanske få låna den på EFS.
Imorgon kväll så kommer det man längtat till hela veckan, nämligen körövning med underbara U-nited och vår käre ledare Gustav. Och kanske att det blir någon sorts debut under kvällen, beroende på hur läget känns.. Men jag säger inget mer, det kan ni få gå och grubbla på ett tag!
Har ni någon ledig tid som ni inte vet vad ni ska göra så kan jag rekommendera den underbara fantasy trilogin The Deed of Paksenarrion. Men snälla läs den inte på svenska, blir så mycket bättre på engelska.
Jag lever i den boken(igen), kan knappt slita mig ifrån den, så bra är den!
Visst är det skönt att ibland bara kunna glömma verkligheten och alla måsten, att kunna fara iväg till en annan värld och bara drömma sig bort för en liten stund. Läsa en bok, se en film eller försvinna i sin egna lilla värld. Jag tror att det är bra att få koppla bort alla grejer som trycker på i vardagen. Men sen så gäller det att inte låta fantasi världen ta över, bara för att det kan kännas lättare än att möta vardagen. Det är så lätt att tappa greppet om verkligheten, det är fler och fler som väljer "drömvärlden" framför verkligheten för att det är lättare, det kan kännas som en enklare väg. Men är det verkligen värt det, att lägga månader, år, kanske hela sitt liv på en värld som inte finns?
Det känns antagligen så till en början för annars skulle man inte lägga så mycket tid på det, men när så mycket tid och möjligheter försvinner och man står där helt ensam, var det värt det?
Oavsett hur jobbigt livet än är, oavsett hur mycket du måste kämpa för att klara vardagen så kommer det att vara värt det i slutet. Ingen vet hur länge man kommer att få leva eller exakt vad som händer efter döden. Så ta tillvara på livet som du fått, det blir vad du gör det till. Du formar din egen framtid, så se till att börja då. Det är aldrig försent!
Kommentarer
Postat av: Evve

Vad vacker skrivet!! Håller helt med

2012-05-10 @ 11:40:13
URL: http://colorella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †