Sova Som En Sten

Nyvaken och seg som en kola.
När man befinner sig i sin djup sömn, hur djupt sover man egentligen då?
Jag skulle kunna sova mitt i ett krig utan att vakna, eller om någon skulle göra inbrott i huset så skulle jag inte märka något. Skulle lugnt sova vidare och sen vakna upp till ett tomt hus. Man skulle kunna bära iväg mig utan att jag vakna, eller som idag, katten kraschade tre tallrikar och jag sov som ett barn, hörde inte ett ljud. Och då sov jag ändå i rummet bredvid med vidöppen dörr.
|
Mamma: Varför kom du inte och kolla vad det var när du hörde kraschen?
Jag: Vadå för krasch?
Mamma: Vilma kraschade tre tallrikar.
Jag: Jag hörde inget, jag sov..
Mamma: Du kan inte ha sovit genom det där, en normal människa vaknar och flyger upp ur sängen för att kolla vad det är.
|
Men vi vet ju redan att jag inte är en normal människa och tur är väl det. Hade ju varit tråkigt att vara precis som alla andra.
Känner för att ha en dagens fråga, so here it goes.
-Hur djupt sover ni, sover ni genom allt eller vaknar ni av det minsta lilla ljud?
|
Kommentera direkt på bloggen lr på facebook.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †