Tiden är mogen..

..att påbörja mitt tak.
Det känns som taket aldrig tar slut, jag kommer nog få hålla på hela dagen, men så länge det blir fint är jag nöjd. Men vad är det jag gör med taket egentligen?
Jo det är så att vi har ett hyffsat gammalt hus, från början av 1800-talet om jag inte minns helt fel. På den tiden isolerade man husen med sågspån vilket gör att det ramlar ner sågspån lite titt som tätt i de springor som är mellan takbrädorna. Så därför ska jag spackla igen dessa springor så jag slipper vakna upp på mornarna med sågspån över hela min kudde, grejer eller kläder.
Det är därför jag har bott nere i vardagsrummet, för att slippa sågspånet och sen så orkade jag inte ta tag i det hela. Därav en irriterande moder som till sist "piskade" mig till att börja göra något åt saken.
Vilket man kanske inte uppskattade just i den stunden, men nu när jag väl har börja så känns det helt ok och jag kan tänka mig att jag kommer vara riktigt nöjd efteråt då jag äntligen kan få sova i mitt eget rum på min egna säng.
Nu är det lunchpaus iaf, sedan är det bara att fortsätta slava.
Btw jag har hittat världens bästa presenter till mamma som fyller 54år imorgon. (Jag och ålder är inga bra kompisar, så jag kan ha helt fel också..) Det tråkiga är bara att hon inte kommer kunna få dem i tid eftersom grejerna kommer nog inte att skickas förrän imorgon, så jag lär väl få dem på måndag. Men det är tanken som räknas, hon lär inte vara så sur när hon får se vad det är i paketet.
Nä nu måste jag fortsätta med mitt, men vad ska du hitta på idag?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †