NyStröm

Värdet av enkla och små saker och gester har jag nog inset först nu, efter snart två veckor hos familjen Nyström. Att säga Godmorgon till varandra när man kliver upp eller önska varandra en God Natt innan man går och lägger sig. Säga Hej Då när man far iväg och Hej när man kommer tillbaka. Hjälpas att med saker och ting. Men framförallt vara glad och positiv i sitt bemötande med varandra och andra människor, oavsett om man har haft en lång och jobbig dag.
Jag tror aldrig någonsin att jag har känt mig så välkommen och precis som vilken familjemedlem som helst, trots att vi inte ens är släkt. Jag har nog inte heller skrattat eller utstrålat så mycket glädje som jag har gjort under dessa två veckor. Den typen av glädje som går genom hela kroppen, som inte bara syns på leendet utan även i hållningen och att det glittrar i ögonen. Jag har aldrig förut varit med om denna otroliga glädje som fyller hela ens sinne och som aldrig verkar ha något slut. Förut förstod jag inte vad folk menade när de sa att man kunde se hur det glittrade av glädje i en persons ögon, men nu vet jag vad de menade.
Jag vill aldrig sluta glittra i mina ögon, det är det som håller dem vid liv.
Tack hela fina familjen Nyström för att jag fick bo hos er, jag skulle göra om det närsomhelst igen!
Nu har det blivit dags att stänga in glittret för natten.
Sov gott alla människor där ute!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †