Surprise!

Nu har mormor blivit firad med surströmming och äppelpaj, dock inte tillsammans som tur är. Hon blev riktigt överraskad, hon hade trott att hon skulle äta middag tillsammans med Susanne + familj i stugan. De skålade för mormor när Susanne kom dit efter jobbet, sedan så sa de att de skulle ut på en åktur tillsammans i den nya bilen för mormor hade ju inte fått provåka den och Emelie hade inte fått köra den. Sagt och gjort for de iväg på en tur, sedan hamnade de hos oss i Hebbersfors och mormor fick lite smått panik att vi skulle se dem och fundera vad de gjorde på våran gård. Men Susanne sa att hon skulle gå in och prata lite med mamma så de följdes alla åt in. När de kom in genom dörren var det uppdukat mat på bordet, men mormor förstod fortfarande inte att det var för att de skulle komma. Så Susanne sa tillslut att de skulle äta här med oss och mormor kände sig totalt blåst, fast på ett bra sätt. Så hon blev otroligt glad och överraskad. Vilket var väldigt kul för oss andra, att vi lyckades.
Det var jätte kul att få träffa Susanne med familj också, träffar dem knappt längre. Det brukar bara bli ett hej om man springer på varandra på stan, men de har hänt så få gånger att man kan räkna det på en hand.
Kan sakna sommrarna som vi brukade spendera tillsammans med dem ibland. Tycker att vi borde börja om med den traditionen igen, för det var otroligt trevligt!
Nu befinner jag mig i stan igen.
Ska gå på Gustavs avtsackningsgudstjänst imorrn kl 11.00 på EFS. Så det var som enklast att fara till stan ikväll.
Känner mig dock smått rastlös och har lust att hitta på något. Så är det någon som får ett äventyrsil i natt så är det bara att ringa mig, jag är lätt på!
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †