Bokresention

Hej kära läsare! Jag ber om ursäkt för att jag varit så otroligt dålig på att uppdarera på senaste tiden. Jag är lat och det har funnits dåligt om tid, en dålig kombination helt enkelt. Jag har för länge sedan läst klart boken som jag skrev om här och den var riktigt bra. Men jag var så otroligt irriterad över filmen när jag läst klart boken. Filmen var bra, boken var bra men att säga att filmen är gjord utifrån boken är ju en fet lögn. Nog vet jag att man inte kan få med allt och att man måste göra om en del saker för att det ska gå ihop. Men de hade gjort om så mycket att typ det enda som stämnde var namnen på karaktärerna och några kommentarer/punch-lines som de valt att ta med. Därav av min irritation. Jag kan fortfarande tycka om filmen om jag inte tänker på att de hör i hop för fem öre. Vilket är fördelen med att se filmen före jag läser boken för hade jag läst boken innan hade jag hatat filmen rakt av hade inte funnits något utrymme för någon typ av väg runt. Jag har testat det förr så jag vet att det skulle sluta så. Men det kanske bara är jag som är otroligt kritisk och trångsynt. Ni som har läst boken och sett filmen vad tycker ni, har jag rätt eller tycker ni någåot helt annat? Dela gärna med er.
Kommentarer
Postat av: Evelina

Det var också mi tanke när jag läste boken. Men jag gillar åå ett sätt båda

Svar: Samma här. Men jag hade nog inte gillat filmen ifall jag läst boken först.
sophiedarling.blogg.se

2014-04-04 @ 13:21:54
URL: http://estetiskaamnenc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †