Att tänka på

Jag har nu landat i min egna säng med en rad olika känslor. Det känns overkligt att vara i min lägenhet igen samtidigt som det känns overkligt att jag faktiskt varit i Skottland och att det gick så fort! Det känns som att jag inte hunnit dit än som om jag snart ska åka.

Det känns grått att befinna sig i Sveige igen där artighet, respekt och vänlighet inte är en självklarhet. Där utseende och "skönhet" ligger i centrum i en väldigt liten och bestämd ram och håller man sig inte inom den får man onda blickar kastade mot en och det viskas och pekas bakom ryggen på en och man kan även bli dagens underhållning om man har otur.

Varför ska det va på detta viset och vad, VAD får folk ut av att bete sig så illa? Varför kan vi inte bara kasta bort den där eländiga ramen och vara glada och trevliga och respektera varandra oavsett hur vi ser ut, var vi kommer ifrån, vad vi har för intressen och vilka vi hänger med. Det finns tre bra ord som cirkulerade rätt kraftigt världen över för bra många år sedan (innan min tid) som jag tycker att vi borde bära med oss mer, var vi än är, gör eller hamnar i för situationer. Peace, Love & Understanding. Det är tre ord man kan komma långt på.


Jag längtar redan tillbaka till Skottland och invånarna. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †