Seven days of Breakfast

Sju dagar av frukost, en veckas frukost helt enkelt. Vi har väl alla hört att frukost är det viktigaste målet på dagen, vilket jag håller med och dessutom det godaste enligt mig iallafall.
Men problemet kan vara att hitta isperation till nya goda och nyttiga frukostar, det tycker åtminstone jag.
Så därför får ni här bilder på en veckas frukost för att lite mer inspiration och idéer.
Jag vill dessutom tipsa er om att köpa kung markattas produkter de är ekologiska, klimatkompenserade krav- och oftast även fairtrade märkta och otroligt goda!
Här är en bild på deras logga så bet ni vad ni ska kika efter i affären.

Mosad banan och avskado med nötter, frön och torkade frukter efter tycke och smak.

Två olika soya yoghurt från Alpro med smak blåbär och jorgubb toppat med nötter, frön frukter.

Samma sak här + kokos, bröd och juice till.

Samma här + vatten och te, - juicen.

När man är sjuk förtjänar man en lyxig frukost så det är precis vad jag gjorde åt mig själv.
Grunden är alltid densamma när jag käkar mina yoghurt mixar. Soya yoghurt antingen med eller utan smak sedan de nötter, frön och frukter som jag känner för och som jag har hemma och oftast kokos också.

Om ni undrar vad det gula på tallriken är så är det mango, undrar ni vad det gula i tallriken är så är det passionsfrukt och undrar ni vad det är som ligger på tallriken och inte är någon frukt kan jag meddela er att det är lättsaltade ekologiska riskakor.


Dagens frukost, samma typ av yoghurt mix + vatten, blåbärssoppa och ett vitt ägg som är kokat tillsammans med skal från en rödlök och är därför brunt.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †