A cup of tea solves everything


Sitter hemma hos syrran i Fristad med lilla muggen te, en av muggarna som hon och hennes karl fick i julklapp av mig. Lyssnar på musik på Bandit Rock och sjunger med i väntan på att tvätten ska torka klart i tvättstugan.
Varför sitter jag och väntar på tvätt hemma hos henne?
Jo för att efter jag hade tvättat klart första omgången hemma hos mig och gick ner i tvättstugan för att snöra det i torktumlaren och sätta på en ny tvätt möts jag av ett kaos i tvättstugan. Torktumlaren är trasig och av någon anledning så har ab bostäder bestämt att de ska byta plats på en av tvättmaskinerna och torktumlaren och då måste det dras om några vattenledningar också. Så det var ju bara att ta den blöta tvätten och gå. Otroligt trevligt att de kan informera oss boende om detta för det är ju inte alls så att man påverkas av det på något sätt. Det finns ju hur mycket plats som helst att hänga upp två överfulla Ikea kassar med tvätt i en etta på 24 kvadrat.
Det är tur man har världens bästa syster som bokade in en tid åt mig i deras tvättstuga och sedan körde ca 2 mil för att hämta mig och min tvätt. Puss och stor eloge till dig!
Delar av våran familj är förövrigt på besök från Norrland. Lillebror och pappa med sambo/fästmö. 
Idag står shopping på schemat och bara hänga, leva och må bra.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †