Sommar 2013, del 1

Jag började min sommar med att kliva upp kl 4 på morgonen på min allra första semesterdag. Varför kliva upp så tidigt när man äntligen fått semester? Jo för min käraste syster fyllde år och jag skulle åka norrut på eftermiddagen så jag skulle bara hinna fira henne på morgonen innan hon skulle till jobbet. Men fyra på morgonen, ofta hon kliver upp så tidigt? Nej, men som den otroligt gulliga och underbara lillasyster som jag är så klev jag ju självklart upp så tidigt för att hinna göra en tårta och frukost åt henne. Så vid klockan fem när hon skulle kliva upp så var allt framdukat och klart och jag kom intassandes i sovrummet med ett tänt ljus i högsta hugg och en vacker fördelsedagssång från mina läppar med den underbara morgonrösten som tonhållare.
En klassiskt fördelsedagsmorgon alltså. Först plåga och pina, sedan stryks ett streck över det hela när man får sin frukost och tårta. I slutändan är man alltså rätt nöjd med morgonen.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †