Äntligen Höst!

Jag har en hel armé av sommarbilder kvar som kommer komma i senare inlägg. Men just nu så vill bara hylla hösten som äntligen är här! Det finns så mycket man kan hitta på i mat- och dryckesväg. För det är ju nu som allt ska skördas och tas hand om. Ta äpplen tex, finns så otroligt mycket som man kan göra på äpplen och de är allra godast just nu.
Jag var ut till sis i Fristad förra veckan och plockade ca 11L äpplen. Det blev en äppelpaj, ca 2L kräm, ca 6L äppeldricka och självklart så åt jag några också. Supergott!
Funderar på att kanske plocka lite till äpplen på onsdag när jag ska bege mig ut till Fristad igen. Finns ju så mycket mer man kan hitta på. Funderar på att göra lite äppelcurd. Pappas fästmö Maria har ett supergott recept som jag nog ska flörta åt mig. Kanske att man ska göra lite mos också, men jag har en del i frysen redan. Vi får helt enkelt se.
Har ni några bra förslag på vad jag skulle kunna hitta på?

 

 Äppelpajen
Äppelkrämen
Äppeldrickan
Nom, nom ^^
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †