Varför?

Det är en fråga som vi ställer ofta och till mycket. 
Jag tänkte besvara ett varför som en del av er funderat över. Varför jag valt sophiedarling som namn på min blogg och på mycket annat. Det är nämligen så att en väldigt god vän till mig som jag lärde känna i högstadiet kallade mig alltid för Sophie Darling. Denna vän hamnade tyvärr i fel kretsar och började med droger och drogs längre och längre ner i skiten. Vi tappade kontakten. Jag hade ingen aning hur personen i fråga hade det eller om hen ens var vid liv. Jag hade försökt hålla kontakten, men det hade inte gått. Jag antar att det bara skar sig. Sophie Darling får mig att tänka tillbaka på alla fina och underbara stunder som vi delat. Det är mitt sätt att ära och hålla en liten livslåga kvar i vänskapen trots att vi inte ses eller hör av varandra. Man ger inte upp på ens vänner oavsett vad som händer! Jag kommer alltid att finnas här som stöd och hjälp när hen behöver det.
Sophie Darling har som blivit en del av mig. När jag tänker på det namnet så ser jag alla ljusa och fina stunder jag har haft i livet. Det namnet kännetecknar ljus och glädje för mig. Det är något positivt i denna negativa värld.
För er som undrar så kan jag säga att jag och hen träffades faktiskt i somras för första gången på eveigheter. Det var trevligt att se hen vid liv men inte i den formen kanske, men vid liv i alla fall. Alltid något och definitivt bättre än alternativet! Vi pratade mycket och länge.
Vi har fortfarande ingen kontakt med varandra, tyvärr. Men jag håller mig lite uppdaterad på håll och hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †