Goda Tider

Fina Teater Klassen

Äntligen Fredag!
Jag gör ju ingenting speciellt under veckorna just nu, men det blir ändå en helg känsla på fredagar. Idag/kväll ska jag umgås med Vickan. Vi ska bara ta det lugnt, se film och tjocka oss, det är ju trots allt helg. Det blir nog att se Red Riding Hood, ingen av oss har sett den än. Har tänkt flera gånger att jag ska se den, men har aldrig blivit. Så det börjar verkligen vara dags nu.
Jag skulle vilja gratta alla som har gått ut nian idag, snart kommer gymnasiet, ett steg närmare det vuxna livet. Så passa på att njuta ordentligt nu av eran tid i gymnasiet och gå något som ni tycker är kul. Inte bara för att det är en bra linje att ha gått, man hinner plugga "bra att ha ämnen" efter gymnasiet. Jag tycker att man ska passa på att gå något roligt medans man fortfarande är barn och har möjligheten. Men vill man verkligen gå en riktig plugg linje så är det klart att man ska göra det. Det kan hända att man redan vet exakt vad man vill göra/jobba med efter gymnasiet, så då är det klart att man ska välja en linje som passar det. Men vet du inte vad du vill bli så välj en linje som passar dig, som innehåller det som du tycker är roligt. Sen så är det klart att man kan inte få allt man vill. Hatar man tex matte så kommer man inte undan det oavsett vilken linje man väljer att gå, men då kan en idé vara att välja en linje som bara innehåller grundmatten, alltså matte A och B.
Sen så vill man ha grymt bra lärare och utvecklas mycket som person så är dans och teater i Skellefteå toppen bra program (bara för att göra lite reklam). Det var verkligen de tre bästa åren i mitt liv. Det var inte en dans på taggfria rosor, det fanns många taggar efter vägen, men man var aldrig själv. Det fanns alltid hjälp att få då man inte klarade sig över en tagg själv, från klassen och framför allt från lärarna. Jag har aldrig förr mött lärare som lagt ned så mycket tid och energi på sina elever och jag är oändligt tacksam för dem! Vad de gjort och vad de gör, både för mig och andra.
Världens bästa familj, Dans & Teater, Susanne, Lena, Maggan och Ylva!
Det känns som att det börjar vara dags att hälsa på dem snart igen. Till hösten kanske, vi ser väl när det blir.
Ha en toppen dag nu allihopa!
Mors!
Finaste Maggan "Maggis" (övre bilden) och Ylva "Ylvis" (nedre bilden)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †