mmm..

Det finns inget som är så gott som nybakat bröd!
Har bakat idag också, igår var det fraller och idag blev det tekakor, hela 64st. Fast nu är det bara 62 kvar eftersom jag och morsan smakade varsin.
Om morsan skulle öppna ett bageri lr konditori skulle hon bli rik. Finns ingen som bakar så goda bröd, kakor och tårtor som henne. Jag har tänkt tvinga henne skriva ner alla hennes recept i en bok åt mig. Men det jobbiga är att hon har ingen aning om hur många mått av vad det ska vara, hon "bara snör ihop" en deg eller smet. Om man ska baka något bröd som hon brukar göra så måste hon stå med hela tiden och "dirigera". Lite mer av det där och det där, nu är det lagom, nu ska du göra såhär och såhär. Man känner sig lite smått handikappad, men får man aldrig veta hur man ska göra så kan man inte göra det själv sen. Jag tror jag ska göra en videokokbok så ser man exakt hur det går till, men då måste jag skaffa mig dålda kameror, för hon skulle aldrig ställa upp att vara med på film.. Vi ser väl hur det blir, en kombination kanske.. Tål att tänkas på!
Nu ska jag tacka för mig, hoppas att ni hade en bra första dag på veckan.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †