All Good Things Come To An End

Imorse fick jag veta att moster Sonja har fått cancer i magen och att det nog har spridit sig till tarmarna också.
Mest troligt så har hon inte så länge kvar att leva. Det värsta är att jag kommer inte hinna träffa henne igen och det var två år sedan vi sågs sist. Tiden går så fort och man vet aldrig hur länge man har kvar sina nära och kära, så ta tillvara på tiden. Försök att ses och pratas vid så ofta som ni kan även fast man kanske känner att man inte riktigt har tid till det. Det finns alltid tid till ett kort samtal, bara höra hur läget är, hur dagen har varit osv.
Det kommer att vara värt det i efterhand, för det finns inget jobbigare än att känna ånger över något som man borde gjort men som aldrig blev för att man inte tog sig tiden, eller kände att man inte orkade och tänkte "Jag tar det en annan dag".
Det är inte säkert man får den möjligheten..
Sen så menar jag inte att man måste ringa som en tok till alla man bryr sig om varje dag, för då skulle man inte hinna med så mycket annat. Men i vanliga fall så gör man sådant alldeles för sällan, iallafall jag. Man pratar oftast bara med folk om det är något speciellt man vill, be om en tjänst eller att den andre ber om något.
Hur ofta ringer vi egentligen någon utan att ha något annat i tankarna än att bara höra hur det står till?
Jag kan erkänna att jag är väldigt dålig på att fråga hur andra mår, hur dagen varit eller allmänt hur deras tillvaro ser ut. Så det är någonting som jag kommer försöka ändra på och som jag tycker ni också kan tänka på.
Ta hand om er och jag önskar er en riktigt god helg!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †