Inte som planerat

Idag har varit en fullspäckat dag. Direkt efter jobbet blev det hem snöra i mig frukost sedan till stallet för att fixa och dona lite + rida. Det var första gången jag red med engelsk sedan jag började om igen. Man sitter så mycket bättre och bekvämare i western sadeln men det finns fördelar med en engelsk sadel också. Tycker det är mycket lättare att få Jonte att stanna i den engelska. Men det är klart att han kan ju bara haft en bra dag idag eller så kan det vara det att jag är mer van att rida med den också. Ingen aning. Jag lär ju märka ju mer jag rider vad som funkar bäst.
(Bilden är inte från idag, men det ser ni antagligen på sadeln)


Vi var klara i stallet vid 13.30 och åkte då hem till mig för lunch. Efter lunchen blev det en snabbis till Hööks och sedan ut till Fristad. Väl där gjorde jag mig i ordning dör nästa träningspass. For ut och sprang en liten runda på 2,5 km med hunden. 


Dusch, kaffe och sen en promenad med hunden till affären för att inhandla lite proviant till middagen. 
Det var tänkt att jag bara skulle hänga med till Fristad för att hämta en inpregnering spray och ta den joggingturen sedan hem för att baka och lite andra trevliga sysslor. Men jag beslöt mig för att stanna och sova över eftersom klockan skulle hinna bli så mycket innan jag var hemma och jag ska upp tidigt imorgon. Kommer (förhoppningsvis) få lite mer sömn av att stanna här.
Så som sagt det har varit fullt upp idag, men det är trevligt med sådana dagar ibland.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †