Believe

Nu har vår middagsgäst George från Irland precis farit tillbaka till hotellet och imorgon åker han tillbaka till Irland. Det var otroligt trevligt att få träffa honom, väldigt glad, trevlig och rolig man. Jag hoppas verkligen att han kommer hit någon fler gång eller att vi åker och hälsar på honom och hans familj. Eller båda delarna. Jag vill verkligen åka till Irland någon gång i mitt liv. Jag har några länder som jag måste besökt innan jag blir gammal och seg. Det är Irland, Skottland, England, USA och Afrika (det är iof en kontinent, men ni fattar vad jag menar). Helst skulle jag vilja se hela världen, alla länder. Men då bör jag ha lite pengar först. Tänk vad trevligt det skulle vara om man skulle lära känna någon med massor av pengar som bara kände för att bjuda en på en jorden runt resa. Det vore något! Drömma kan man ju alltid, men under tiden får jag se till spara ihop egna pengar så man har råd med en sådan resa även fast man inte springer på någon rik person.
Imorgon blir det att kliva upp i tid och förhoppningsvis så kanske man kan få jobba lite också. Pengar, pengar, pengar!
Tänk om man inte behövde pengar utan man kunde göra vad man ville och kände för, resa vart man ville och folk var snälla och hjälpsamma vart man än var. Det vore en dröm det, men det lär ju inte hända under de närmaste tusen åren åtminstone.
Ska ta och lyssna klart på min favorit LP-skiva från början av 70-talet (Believe in music) och kanske man hinner med att se lite NCIS innan man går till sängs.
Hoppas att ni har haft en toppen dag!
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †