Fort var det gjort


Jag har nu sjungit acappella för en fullsatt EFS-kyrka och jag tror tillochmed att det gick mer än bra.
Har bara fått höra bra kritik efteråt, så det är trevligt. Hade kunnat fått en buande folkskara efter mig och måsta stå och skämmas i ett hörn, så det är tur att man har fått lite träning i att stå framför massor av människor.
Det är otroligt skönt att ha fått det överstökat, men samtidigt så känner jag att jag vill ha mer. Jag vill ha fler solon, testa olika typer av låtar och stilar, utmana mig själv och min röst. Men jag är lite för mesig för att göra det själv, måste ha någon som drar i mig och pushar mig i rätt riktning. Någon som kan lära mig hur jag kan använda min röst på olika sätt, någon som får mig att släppa på spärren som jag har och bara släppa lös. Helt enkelt någon som är otroligt kunnig och som jag kan känna mig trygg inför. Och det kan ju ta sin lilla tid. Men jag kan samtidigt inte bara sitta i ett hörn och vänta på att rätt person ska dyka upp, jag måste själv börja jobba framåt och börja utmana mig själv.
Jag har några låtar som jag skulle vilja sjunga, i en trio eller som duett och det kan vara en bra början för att sedan våga stå helt själv framme på scenen och inte vara skit nervös så man får blackout. Vilket jag har fått nu då jag har sjungit solo, har varit så nervös så att jag inte minns efteråt riktigt hur det har gått..
Så om man börjar öva på att framföra låtar med bara ett fåtal personer så måste man fortfarande vara lika bra som när man sjunger solo, men man får en trygghet i att man är fler. Man känner sig inte ensam och naken med en spotlight riktad i ansiktet och utstirrad av främmande människor. Utan man kan känna glädjen i sången och framträdandet.
Så det är mitt mål, att sjunga massor av duetter och öva bort min överdrivna nervositet, för lite pirr i magen kan ju vara bra att ha.
Nu ska jag ta och kvällsfika lite, lira Fabel 3, bara slappna av efter en bra och väl presterad kväll.
Tack underbara U-nited, kör- mamma, pappa och Gustav för detta fantastiska år!
Vi ses i Sthlm i augusti, då ska vi ösa så hela Sthlm gungar, vi ska allt visa vad Norrland går för!
Ha det bäst i sommar, Mors!
Kommentarer
Postat av: sis

Du, jag sjunga och Henke kompar nästa gång vi ses alla tre!

2012-05-31 @ 09:50:38
URL: http://lifeofbrianandjonas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †