Ge Mig En Inglasad Altan

Har harft en härlig dag idag,(eftersom det blev mycket mindre på schemat än planerat) vaknade vid 8 imorse men klev inte upp förrän strax före 9. Tassade ut från sovrummet för att inte väcka Evve och satte mig på hennes inglasade altan och myste tills hon klev upp. Det var strålande sol ute och vi passade på att äta våran frukost där ute. Sedan blev det regn, vi drack lite te och pysslade på med lite olika saker på varsin sida av bordet.
Gjorde lunch, lyssnade på musik och drog in till stan. Visade henne några grejer på bokia som jag visste att hon skulle gilla och jag hade rätt, hon blev helt kär. Men tyvärr så hade hon inga pengar att shoppa loss för (vilket nog var lika bra). Jag märkte dock till min stora förvåning att jag fått en påse extra i min hand när vi lämnat bokia och mindre pengar på kontot också. Konstigt.. Hur kan det ha gått till?
Jag och Evve for sedan åt varsitt håll, hon till Erika och jag till småbusarna Malte och Matheo.
Efter middagen blev det målning av pojkarnas naglar, på deras förfrågan, tvingade dem inte, jag lovar! Matheo valde röda och Malte valde svart, röd, blå och tre nyanser av rosa. Sedan blev det mys framför tv:n med tecknat, popcorn och spökvatten. Spökvatten blir det om man häller vatten i ett glas som det finns lite mjölk i, ifall någon undrar. Sedan på med pyjamas, borsting av tänder, jag borstade deras och dom borstade mina, det ska vara rättvist vettni!
Och somna till radioteatern Kjell Huva som framförs av sälteatern, gick på P3 under 2004, men jag har lyxen att ha fått den på cd.
Så nu ligger de små liven och sussar lungt som ett par änglar och jag funderar på att se en film eller slumra lite i soffan tills broder Niklas och svägerskan Ragnhild kommer hem igen. Får väl se vad det blir, önskar er alla en trevlig kväll!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †