Inte En Helt Vanlig Torsdag

Denna dag börjades klockan fem i morse och jag kände mig lite seg i starten, men kom igång till slut.
Jobbade fram till 16, sedan bar det av mot Skellefteå och EFS. Det blev först lite manikyr av min vän Julia sedan blev det körövning och häng efteråt.
Imorgon hade jag tänkt få mig en välförtjänt sovmorgon, men ikket, kommer en mäklare på morgonen som ska värdera huset. Pappa tyckte att jag kunde väl ligga kvar i sängen och sova om jag ville. Men känner inte direkt att det var någon bra lösning eftersom mäklaren kommer ju måsta se på mitt rum också för att kunna göra en korrekt bedömmning av huset och då vill man kanske inte riktigt ligga där, lättklädd under ett tunt täcke..
Nej, då kliver jag hellre upp tidigt.
¨
¨
¨
Ett litet sidospår..
Alltså vad håller på att hända med världen!?
Idag såg jag två barn i 8års ålder i ett slagsmål, med knytnävsslag, näsblod och hela köret.
Jag blev helt chockad, så små och ett sånt slagsmål.. Jag hade fattat om de kanske hade knuffat varandra för sånt kan ju hända lite nu och då, men att ta till så mycket våld i så tidig ålder.. Det är ju inte så att dom kommer på det själva, utan dom få ju det från någonstans.. Är det vad barnen ser och tar efter från oss vuxna, är det så vi vill att det ska se ut?
Vuxna, spec föräldrar måste anstränga sig mer för att lära barnen vad som är rätt och fel att göra. Ta erat ansvar och var goda förebilder!
Jag tycker att kan man inte agera rätt som förälder ska man kanske inte skaffa barn heller.
Tänk efter före!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †