Härlig Helg

Då börjar helgen närma sig sitt slut..
Min kära vän Evve har åkt hem igen och så har även vår gäst från Stockholm/Afrika, med det menar jag att han bor i Sthlm men kommer ursprungligen från Afrika, Nigeria för att vara exakt. Men det är 10år sen han kom hit, han heter förövrigt Tunde (men hur det stavas har jag ingen aning om).
Men för att dra helgen lite snabbt..
Fredag:
Tunde kom.
Var på en ungdomsgudstjänst som heter The Life (Gustav Jakobsson predikade och hans predikan är bland topp 10, kanske t.o.m topp 5) och hängde även med en massa sköna människor.
Sen hängde Evve med mig hem.
Lördag:
Evve designade min blogg efter mina önskemål och jag blev riktigt nöjd, är kanske lite småfix kvar.. Men den blev super fin!
Vi drog ut till stugan och jag visade henne runt, så nu är hon inte bara förälskad i vårat hus utan även stugan. Det lär bli en hel del helger med Evve framöver, spec när all snö försvunnit. Men jag klagar inte, sällskap är alltid trevligt!
Kvällen spenderade vi tillsammans med mamma och Tunde i vardagsrummet och framför tv:n.
Söndag:
Det blev en kort natt eftersom klockan ställts om till sommartid, så man har varit lite seg hela dagen. Men har inte gjort så mycket idag så det gjorde inget.
Lillebror Eric kördes till träningen, sen lämnades Tunde av på flygplatsen och Evve hemma hos sig.
Jag och mamma bestämde oss för att kika förbi mormor på en kopp kaffe och en pratstund medan vi väntade på att Eric skulle träna klart.
Glömsk som jag är så blev min mobil kvar hos mormor och trött som jag är idag så orkade jag inte fara tillbaka och hämta den. Men det blir väl att svänga förbi på tisdag eller onsdag för att hämta den.
Det ska faktiskt bli riktigt skönt att slippa den några dagar.
Så det var min helg, avslappnande fast samtidigt fullspäckad och full av diskussioner, skratt och sång.
Nu blir det att ta det lite lugnt och ta igen sig lite efter den korta natten.
Jag hoppas ni får en trevlig söndag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †