Konstverk

Då var jag klar med vedstaplingen, vad tycks?
Nä..Det var ju inte riktigt såhär det blev, men det hade varit coolt, måste nog testa det någon gång. Och klar blev jag inte heller, det syns nästan inte att jag har tagit ur högen och då höll jag ändå på i 1,5 timme. Jag får fortsätta någon annan dag. Gjorde för övrigt en jätte god soppa till middag, tänkte att det passade när man hade varit ute och jobbat i regnet. Nu håller jag på att baka bröd som jag ska vara till frukost för mina midsommargäster. Jag vet, det är långt kvar till midsommar, men det går att förvara dem i frysen och jag har dessutom mycket annat som jag måste hinna med innan dess. Det gäller att vara ute i god tid.
Imorgon blir det att baka mer bröd, funderar dessutom på att fixa till mitt rum, morsan har tjatat på mig i flera veckor, så det börjar väl vara dags. Jag tror hon är less på att inte få använda sitt vardagsrum.
Så är det någon som vill komma och hjälpa mig spackla taket eller bara kolla på och vara social så är det bara att kika förbi eller höra av sig.
Jag måste börja få ordning på alla mina saker som jag har flyttat från pappsen också.. Jag borde skriva en lista, annars kommer jag aldrig ihåg vad jag ska göra..
Det är för övrigt planerat att jag ska åka till New York nästa vår för att hälsa på min vän Fred och fira våra födelsedagar tillsammans eftersom vi fyller år nästan samtidigt. Men sedan får vi ju se hur det ser ut då också, kan hända att jag jobbar, inte har tillräckligt med pengar eller om det är något annat som förhindrar att jag inte kan åka. Men om inget kommer i vägen så kommer jag att åka. Jag taggar redan, det kommer att bli så kul!
Nä, nu är det bäst jag kollar till bröden, hörs senare.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †