Livet

Hej Gott Folk!
Har inte riktigt hunnit med att blogga på senaste. Jobbade på ett läger i söndags och började mitt sommarjobb igår. Sedan har all tid emellan gått åt till andra saker som behövts göras. Det har blivit sena kvällar och tidiga mornar, vilket har lett till lite sömn och då har jag inte haft orken att sätta mig ner och göra ett blogginlägg. Sedan har jag inte riktigt haft lusten till det heller, efter jag nästan förlorat en vän i söndags. Det är en upplevelse som jag aldrig vill gå igenom igen. Varje liv har en mening och alla liv är lika viktiga. Så om jag skulle kunna rädda ett liv genom att gå igenom allt igen så skulle jag göra det utan att tveka.
Hellre en otrevlig upplevelse och någon lever än att leva med vetskapen att man hade kunnat rädda ett liv men man gjorde ingenting för man ville inte gå igenom en jobbig grej. Jag lovar att det skulle bli jobbigare att inte göra något än att göra något, iallafall för mig skulle det bli så. Mitt dåliga samvete skulle äta upp mig inifrån.
Så får ni chansen att hjälpa någon oavsett hur jobbig situationen ser ut, gör det. Det kommer att kännas bättre efteråt, då ni vet att ni gjorde skillnad. Livet är skört och du får bara ett så ta hand om det!
Nu måste jag äta något innan jobbet, men vi hörs eller ses senare.
Mors!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †