Bortrövad Hem

Nu var det länge sedan jag skrev, men har haft fullt upp och varit och är fortfarande riktigt slut.
Som jag förutspådde så var jag riktigt seg och trött efter det 12h långa arbetspasset i torsdags, så jag gjorde bara en sallad som skulle vara till lunch nästa dag, marenad som jag la köttbitarna i som min lillebror skurit upp. Sedan kraschade jag i sängen och sparade resten till nästa dag.
Vaknade halv nio, väckte Eric, åt frukost och sedan började allt städande, plock, stök och fix inför det att mina gäster skulle anlända. Sis kom kl 11 för att hjälpa till.
Det var full fart ända fram till då middagen serverade kl 18, hade inte riktigt ro att sitta still och äta så jag sprang fram och tillbaka och gjorde lite småfix, tills syrran sa till mig.
Igår blev det även invigning av paviljongen, det var riktigt mysigt faktiskt!
Efter middagen blev det den obligatoriska brännbollen, mitt lag vann! Jag körde stenhårt och var den enda tjejen som gjorde homerun, dessutom flera gånger. Så idag är inte träningsvärken nådig och jag har hört att dag två är värst, så jag längtar inte till imorgon. Det var tillochmed trögt att flytta foten från gasen till bromsen när jag körde idag, segt gick det, så det var väl tur att jag inte behövde pallnita, då hade vi väl farit åt fanders.
Efter brännbollen blev det efterrätt, kladdkaka och grädde som jag hade gjort sedan så hade Sofie med sig rabarber och jordgubbspaj och vaniljvisp. Riktigt gott!
Sedan var det dags för kubb turnering, men efter det så gav vi upp på att vara ute något mer då det blev alldeles för mycket mygg, trots att vi hade myggmedel. 
Några begav sig sedan av hemmåt igen, men de som var kvar och jag, vi bänkade oss i vardagsrummet framför tv:n och såg på den underbara föreställningen Gökboet som framfördes av de underbara teatertreorna som gick ut 2011. Det blir ju aldrig lika bra det inspelade som om man skulle se det live, men att då ändå lyckas beröra människor och imponera, det är riktigt kul!
Jag kom mig i säng just före 03:00 och vaknade sedan vid 07:00, klev sedan upp vid 08:00 - 09:30 tiden och började att stöka undan lite grejer som fortfarande stod framme från kvällen och gjorde frukost åt mina sovgäster. 
Det var kul att jag hade lyckats pricka allt som de ville ha på frukost bordet, fick tillochmed höra att det var som en hotellfrukost, så det var kul.
Jag vill passa på att tacka alla som kom och ett speciellt tack till bla sis, lillebror, Persson, Sofie och Mackan som hjälpte till med mat, disk och stök, det upskattas verkligen!
När alla mina gäster farit hem, så tog jag hand om frukost disken och tänkte sedan gå och vila en stund, för jag var helt slutkörd!
 Men jag fick då veta av syrran att morsans bil hade gått sönder så hon var tvungen att ta en buss hem från Piteå och kunde därför inte köra oss till Hans & Gunilla där vi brukar alltid brukar tillbringa midsommardagen. Därför skulle de komma och hämta mig istället. Så jag packade ihop lite grejer som jag skulle behöva under kvällen och sedan for vi. Satt och pratade en del i bilen, skämtade lite och så. Bestämde även att vi skulle börja med en kopp kaffe innan vi skulle förbereda inför kvällen. Det sades även att mamma skulle nog låna mormors bil nu då hennes var trasig. När vi kommer fram till dem så ser jag mormors bil står där och tänker: "Jaha, så mamma har redan kommit hit." 
Kliver ur bilen och mormor kommer fram och grattar mig och jag tänker som att det var ju trevligt att hon tog sig tiden att gratta mig innan hon for iväg. Men då säger Gunilla att tyvärr så kommer jag inte att få något kaffe och ingen brännboll kommer jag att få vara med på heller för jag ska följa med mormor.
Jag blir jätte glad att de hittat på en överraskning åt mig och frågar därför om de bara hittat på att mammas bil gått sönder, vilket de hade. Hans sa att mamma hade stått parkerad vid Sandforsskolan, så han trodde att jag skulle ha sett det när vi svängde av i korsningen, men det hade jag ju inte.
Sedan begav sig jag och mormor av och jag funderade lite över vad vi skulle hitta på för något. Hon tog en liten omväg genom stan och svänga sedan tillbaka ut på 95:an vid Kaplankorsningen och jag konstaterade då högt att det var ju en onödig omväg, hon hade ju kunnat köra raka vägen och mormor sa att de hade ju hon kunnat gjort. Jag hade ju egentligen bara tänkt att just den lilla biten hade hon ju kunnat köra utan att behöva göra någon omväg, men då förstod jag att vi skulle åka en längre bit efter 95:an, kom då även att tänka på att Hans hade sagt att mamma stått vid Sandforsskolan när vi passerat. Så jag förstod att mormor då bara hade tagit omvägen för att förvirra mig, så bestämde mig då för att bara njuta av färden och alla omvägar.
Måste därremot erkänna att det tog mig en liten stund att lista ut att jag faktiskt skulle tillbaka hem till Hebbersfors igen, där jag hade startat ifrån med Hans & Gunilla. Det var en riktigt mysig bilfärd i solsken på slingriga vägar i skogen med AC.
När vi sedan kommer till Hebbersfors så är alla syskonen där (förutom Johannes tyvärr), med deras barn, svägerskan Ragnhild, pappa med (snart sambon) Maria och farmor och farfar. Jag hade inte trott att farfars skulle vara där, så det blev jag jätte glad över. Såklart blev jag otroligt glad över alla andra som var där också, men det var bara det att det var minst väntat att de skulle vara där (pga av hettan och att de är äldre) som gjorde att det blev lite extra kul!
Det blev fika, paketöppning, tävlingar, lek, middag (powernap för min del), lämna sis på tåget och sedan hem igen. Tyvärr så hade i princip alla farit när jag och mamma kom tillbaka, så jag hann inte tacka för alla fina presenter och säga hejdå innan de for. Plus att jag kände att jag hann inte umgås med dem tillräckligt mycket för att jag tog mig en powernap för att jag mådde så dåligt.. Så jag har lite dåligt samvete just nu.. Men jag får väl ta igen det sen. Jag får fara runt på hembesök och tacka ordentligt för alla presenter och passa på att umgås lite också. Gottgöra dem för missen.
 
Jag känner mig lite hemsk, jag brukar vanligtvis tacka alla flera gånger, krama dem och tacka ännu mer och nu var det knappt så att jag sa tack en gång ens.. Jag får hoppas att de inte tar illa upp och tror att jag är otacksam och inte gillar deras fina presenter.. Måste nog ringa alla imorrn för säkerhetsskull, men det får bli på kvällen för jag jobbar under dagen. Men ifall det är någon av er som firade mig idag som läser detta ska ni veta att jag är jätte glad och uppskattar verkligen eran kidnappning, lekarna, presenterna och mest av allt att ni var där!
Nä, nu är det dags att sova, Mors!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †