Life as it goes

Då har man varit på premiärbesök hos pappsen och Maria igår. Det såg helt ok ut. Skulle vilja hyra deras källare, skulle bli en perfekt etta. Men det kommer ju inte hända, men man kan ju alltid drömma. Det är ju inte så dumt ute i skogen, trivs väldigt bra här. Lugnt och fridfullt, dock väldigt långt till det mesta.
Hade för övrigt väldigt trevligt igår, det är alltid kul att träffa släkten. Speciellt mina kusiner från Småland, det är fem år sedan vi sågs sist. Det roliga är att oavsett hur långt det var sedan vi sågs sist så märks det inte av, vi har lika kul ändå. Samma sak gäller kusinerna från Ånäset, vi har alltid kul ihop.
Det var anledningen till att jag valde att åka med till stan efter släktträffen/kalaset, för att mina kusiner från Småland, Gustav och Oskar och de från Ånäset, Tobias och Jakob skulle med dit. Jag ville hinna umgås med dem lite mer eftersom det blir så sällan.
Kom tillbaka från stan idag vid ett, då var det bara skynda sig att börja med bakningen till dopet imorrn, för att sedan hinna börja med middagen till mina gäster. Vilket var Erika och Evve. Det blev en lugn och mysig kväll.
 
Det har blivit dags att sova, men får inte riktigt ron till det trots att jag är helt slut efter två veckor med lite sömn. Det beror dels på spindlarna som kan komma fram under natten och dels på tusentals tankar om allt mellan himmel och jord som snurrar runt i mitt huvud. Vad som har hänt, vad som händer och vad som kan komma att hända. Saker jag säger och gör, sådant jag stör mig på, som jag måste ändra på och de jag inte har någon aning om hur man gör eller kan påverka. Allt snurrar runt. Minnen, underbara och hemska, kan man sudda ut vissa och framhäva andra?
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:





Design © Evelina Bergquist | EVVELUNA †